Vijesti iz županija


Izaberite vijesti iz županija

Dubrovačko-neretvanska

Istarska

Karlovačka

Koprivničko-križevačka

Krapinsko-zagorska

Ličko-senjska

Međimurska

Osječko-baranjska

Požeško-slavonska

Primorsko-goranska

Sisačko-moslavačka

Splitsko-dalmatinska

Šibensko-kninska

Varaždinska

Virovitičko-podravska

Vukovarsko-srijemska

Zadarska

Zagrebačka i Grad Zagreb

Bjelovarsko-bilogorska

Brodsko-posavska


Kontakti


Info telefon : 01 6444 000
Telefon : +385 1 6126 000
Fax : + 385 1 6126 038 
e-mail : hzz@hzz.hr


Linkovi na kontakte Regionalnih i Područnih ureda:
Kontakti Regionalnih/Područnih ureda

Početna  >  Novosti  >  Vijesti iz županija  >  Sisačko-moslavačka  >  Aktiv organizatora profesionalnog usmjeravanja u osnovnim školama
Zadnja izmjena: 02.11.2018.

Aktiv organizatora profesionalnog usmjeravanja u osnovnim školama



 
U utorak, 30. listopada 2018., u prostorijama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područnog ureda Sisak, Odsjek profesionalnog usmjeravanja i obrazovanja je održao Aktiv organizatora profesionalnog usmjeravanja u osnovnim školama, na kojem su sudjelovali stručni suradnici osnovnih škola obuhvaćenih Područnim uredom Sisak s ciljem unaprjeđenja usluge profesionalnog usmjeravanja učenika osmih razreda i dogovaranja smjernica za daljnji rad. Sastanku su također prisustvovale i liječnice školske medicine.

Hrvatski zavod za zapošljavanje pruža uslugu profesionalnog usmjeravanja učenicima završnog razreda osnovne škole, koja uključuje profesionalno informiranje i profesionalno savjetovanje, a provodi se u suradnji sa školama i roditeljima. Profesionalno usmjeravanje predstavlja tzv. „rane intervencije“ i ima preventivno značenje kao pomoć pri donošenju adekvatnih odluka o izboru obrazovnih programa i zanimanja. Profesionalnim informiranjem se učenicima i njihovim roditeljima pružaju informacije relevantne za donošenje odluka o nastavku školovanja, dok profesionalno savjetovanje uvažava i pokušava uskladiti individualne mogućnosti i potrebe učenika (sposobnosti, vještine, interese i motivaciju) s mogućnostima obrazovanja i potrebama tržišta rada u pojedinoj regiji. Pri tome se posebna pozornost pridaje učenicima koji bi nakon završetka školovanja mogli imati otežan pristup tržištu rada.

Najčešće skupine učenika kojima savjetnici za profesionalno usmjeravanje pomažu pri donošenju odluke o nastavku obrazovanja su: 1) učenici s teškoćama u razvoju - učenici koji su osnovnu školu završili prema primjerenom programu odgoja i obrazovanja; 2) učenici s težim zdravstvenim teškoćama - učenici kojima su zdravstvena oštećenja i kronične bolesti i/ili dulje liječenje znatnije utjecale na školski uspjeh te im bitno sužavaju mogućnost odabira obrazovnog programa/zanimanja; 3) učenici koji imaju poteškoća u savladavanju obrazovnog programa ili žele promijeniti obrazovni program - upućuju se na profesionalno usmjeravanje s ciljem promjene i/ili uključivanja u obrazovni program koji će po svojim zahtjevima odgovarati mogućnostima i interesima učenika; 4) neodlučni učenici - učenici koji nemaju dostatne informacije te im je potrebna usluga informiranja o mogućim obrazovnim programima koje mogu upisati u školama na području u kojem žive ili u obližnjim gradovima i mjestima, kao i o zapošljivosti pojedinih zanimanja na navedenim područjima.

Iz navedenog je vidljivo kako je suradnja škola i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje iznimno važna i neophodna za pružanje kvalitetne usluge profesionalnog usmjeravanja. Kako bi ispunili zadani cilj, važno je proanalizirati dosadašnje uspjehe, ukloniti nejasnoće te identificirati područja razvoja. U tu svrhu su djelatnici Odsjeka profesionalnog usmjeravanja i obrazovanja izvijestili stručne suradnike o ostvarenju programa profesionalnog usmjeravanja u školskoj godini 2017./2018.

Također su ih izvijestili i o rezultatima identifikacije XXXIX. generacije intelektualno darovite mladeži te im prezentirali program identifikacije, koji se u Područnom uredu Sisak provodi još od 1968. godine. Dali su im smjernice kako otkriti koji je učenik potencijalno intelektualno darovit te im objasnili cjelokupni proces identifikacije u Područnom uredu Sisak.

Zajedno sa stručnim suradnicima dogovorili su vremenski plan obrade učenika u školskoj godini 2018./2019. po pojedinim skupinama, dokumentaciju koju je potrebno prikupiti i dostaviti te im objasnili proceduru obrade, njeno trajanje i tijek. Dogovorene su smjernice za daljnji rad.

Na kraju su sudionici imali mogućnost diskutirati o poteškoćama na koje su nailazili, postavljati pitanja te davati prijedloge u svrhu unaprjeđenja usluga profesionalnog usmjeravanja.

Stručni suradnici osnovnih škola i djelatnici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje međusobnom suradnjom već niz godina nastoje aktivno sudjelovati kroz različite aktivnosti u informiranju i savjetovanju učenika i njihovih roditelja. Na taj način pomažu  pojedincima identificirati vlastite mogućnosti, kompetencije i interese, kako bi donijeli odluke o obrazovanju te upravljali osobnim, obrazovnim i profesionalnim razvojem.